wtorek, 31 października 2017

Wszystko ma swój początek i koniec

Maciej Krzyżański*

Dzisiaj czyli 31 października 2017 roku kończy swoją działalność firma Eko-rondo, która działała na terenie Puszczykowa od 1991 roku. Wszyscy mieszkańcy Puszczykowa chociaż raz w życiu jechali słynnymi autobusami firmy Eko-Rondo, które kursowały między małą pętlą na Dębcu w Poznaniu, a Puszczykowem. Było to znakomite uzupełnienie komunikacji publicznej na terenie Puszczykowa. Ilekroć nawaliły pociągi, albo autobus to zawsze było eko. Jeszcze do 2010 roku Eko-rondo wykonywało przejazdy zamiast dzisiejszego Trans-Lubu i było głównym przewoźnikiem miejskim. Jeszcze nie dawno Eko-Rondo jeździło na Stare Puszczykowo. W zeszłym roku Eko-Rondo przegrało przetarg na wywóz śmieci organizowany przez SELEKT. Był to ostateczny cios w firmę. Ale jak powiedział mi właściciel firmy wszystko ma swój początek i wszystko ma swój koniec.  Po firmie i po linii autobusowej pozostanie wiele wspomnień. Mnie na przykład, kiedy byłem jeszcze w liceum autobus Eko-Rondo podwiózł pod sam dom na ulicy Dworcowej (który nie jest na trasie kursowania autobusu), bo byłem jednym pasażerem. Przejechaliśmy ulicę Jackowskiego i nie musiałem przechodzić dużego odcinka między przystankiem a domem.  Zapraszam do fotorelacji:

Autobus Eko-rondo na małej pętli Fot. Maciej Krzyżański
Dawny bilet Eko-rondo Fot. allegro
Logo Eko-rondo
Eko-rondo Fot. http://www.eko-rondo.pl/
Eko-rondo Fot. http://www.eko-rondo.pl/
*Maciej Krzyżański - mieszkaniec Puszczykowa

1 komentarz: