czwartek, 28 września 2017

Uwaga! Po Puszczykowie chodzi oszust podający się za pracownika gazowni

Jedna z czytelniczek Bloga dla Puszczykowa napisała maila, w którym czytamy: "przyszedł przedstawiciel od gazu, że niby teraz pgnig nie dostarcza gazu bezpośrednio tylko przez pośrednika, przez Energia dla domu" "chciał zobaczyć rachunek od gazu i przeanalizować czy nie przysługuje mi niższa stawka" "Podobne przypadki znalazłam w internecie: 

"Dzisiaj rano odwiedził mnie ładnie ubrany mężczyzna z dużą plakietką na szyi z logo „Energia dla domu”. Na wstępie poinformował mnie, że od roku płacę za dużo za gaz i przyszedł żeby to skorygować. Zaczęłam pytać o co chodzi. Poinformował mnie, że rok temu firma PGNiG (z którą mam faktycznie podpisaną umowę) podzieliła się na dwie mniejsze (narysował mi wykres na kartce): EC i OD (jego skróty). EC czyli Energia dla domu przejęła część klientów indywidualnych czyli mnie. Informacje o zmianach tych były wysyłane do klientów i klient musiał zadeklarować się do której firmy chce należeć ( pokazał ksero jakiegoś informatora z PGNiG). Ja do tej pory nie zadeklarowałam się gdzie chcę należeć i z urzędu jestem przypisana do PGNIG. Dzięki temu płacę zawyżone rachunki za gaz. Miły Pan przyszedł do mnie, żebym wybrała (dla swojego dobra i swojej kieszeni) tańszą opcję za gaz. Pokazywał ksero faktur PGNiG i omawiał zmiany. Pytał się czy nie mam zaległości z płaceniem rachunków. Gdy spytałam jaki ma w tym interes jego firma - nie odpowiedział. Dwa razy podczas rozmowy wspomniał, że mogę zadzwonić i potwierdzić jego słowa. Chciał koniecznie podpisać ze mną zlecenie na tańszą opcję. Nie podpisałam. Powiedziałam, że muszę jeszcze przestudiować poprzednie pisma i się zastanowić. Spytałam gdzie mają swoją siedzibę w Olsztynie. Odpowiedział, że tylko w Warszawie, a on jest tylko do piątku w delegacji w naszym mieście.
Po jego wizycie przewertowałam wszystkie dokumenty związane z PGNiG – nie znalazłam informacji o żadnych podziałach firmy. Zadzwoniłam do regionu pomorskiego firmy. Pani z infolinii utwierdziła mnie, że spotkałam się z oszustem. Do tej pory nie mogę zrozumieć jak można tak oszukiwać ludzi. Miły Pan nawet się nie wspomniał, że chodzi o zmianę sprzedawcy gazu. Dobrze, że nie trafił na moich rodziców. - tak opisuje sytuację nasza czytelniczka". 


O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy dodatkowo Emilię Tomalską, rzeczniczkę PGNiG Obrót Detaliczny.

- PGNiG Obrót Detaliczny sp. z o.o., przejęła obsługę i sprzedaż paliwa gazowego do klientów indywidualnych oraz małych i średnich przedsiębiorstw. W związku z przyjętą nowelizacją Ustawy Prawo energetyczne i zawarciu w niej zapisu o tzw. sukcesji generalnej, nastąpiło automatyczne przeniesienie umów z odbiorcami do nowej Spółki, a co za tym idzie, z punktu widzenia odbiorców, zmiana ta nie wymagała podejmowania żadnych kroków formalnych - tłumaczy Emilia Tomalska. 

Tomalska stwierdza również, że informacja o wyodrębnieniu się z PGNiG tzw. „Energii dla domu” jest nieprawdziwa. Opisana sytuacja odnosi się do działań nieuczciwej konkurencji, której przedstawiciele podszywają się pod pracowników PGNiG Obrót Detaliczny, „gazowni” czy „gazownictwa” i sugerują konieczność odnowienia umów albo podpisania aneksów. Tego typu akcje podejmowane są szczególnie w okresie zmian w zakresie świadczonych umów np. zmiany jednostek rozliczeniowych.

- Nie prowadzimy sprzedaży w modelu akwizycyjnym – pracownicy Spółki nie odwiedzają Klientów w domach. Aby zweryfikować osoby podszywające się pod PGNiG Obrót Detaliczny należy poprosić je dowód tożsamości i identyfikator, a następnie zadzwonić na nasz Contact Center (58) 325 99 02 - dodaje Tomalska.

Wszystkie przypadki nadużycia w tym zakresie należy oczywiście zgłaszać policji. Na rynku istnieją instytucje np. URE, UOKIK, które monitorują i opisują nieuczciwe praktyki. Należy także pamiętać o okresie 14 dni, jaki Klient mam na rozwiązanie umowy bez ponoszenia konsekwencji, jeżeli została podpisana poza lokalem/siedzibą firmy.

Fragment artykułu z "http://olsztyn.wm.pl/349401,Uwaga-Po-Osiedlu-Mazurskim-w-Olsztynie-chodzi-oszust-podajacy-sie-za-pracownika-gazowni.html#axzz4u4i4zLBU

Artykuł parafrazowany z http://olsztyn.wm.pl/349401,Uwaga-Po-Osiedlu-Mazurskim-w-Olsztynie-chodzi-oszust-podajacy-sie-za-pracownika-gazowni.html#axzz4u4i4zLBU



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz