Maciej Krzyżański
Zgodnie z decyzją radny Rady Miasta Puszczykowa i na wniosek burmistrza, ankieterzy odwiedzą domy mieszkańców Puszczykowa. Pytanie jakie zadadzą będzie dotyczyło budowy tunelu/wiaduktu kolejowego między tzw. ulicą Nową Moniuszki, a ulica 3 Maja. Mieszkańcy Puszczykowa będą mieć wpływ na to czy wiadukt kolejowy powstanie, czy też jego realizacja zostania zarzucona. Dzisiaj przedstawię słabe i silne strony projektu:
Wiadukt kolejowy w Mosinie Fot. kurier kolejowy |
Słabe strony:
1. Wiadukt ma kosztował 14 milionów netto. PKP PLK dołoży do inwestycji zaledwie 4 miliony złotych. W innych miastach np. w Mosinie i Poznaniu kolej finansowała 100% kosztów inwestycji.
2. Koszty inwestycji mogą wzrosnąć, jak to było w przypadku budowy ronda Kaponiera w Poznaniu.
3. Wycięty zostanie fragment lasu ok. 5 tysięcy metrów
4. Las między ul. 3 Maja a Wspólna zostanie podzielony na dwie części.
5. Zadłużenie miasta zwiększy się do około 24 milionów złotych. Koszt roczny obsługi takiego długo to około 1 milion złotych.
6. Ograniczone zostaną inwestycje w utwardzanie dróg i inne wydatki inwestycyjne.
7. Budowa przez Puszczykowo wiaduktu kolejowego, jest błędem przy negocjacjach z 2009, kiedy władze Puszczykowa nie wynegocjowały budowy wiaduktu.
8. Kierowcy samochodów poruszające się na trasie Kórnik - Mosina będę zapewne zjeżdżać do puszczykowskiego wiaduktu, po to, żeby ominąć zamknięte rogatki na ul. Piotra Mocka (DW 431)
9. Wzmoże się hałas w okolicy wiaduktu i przy głównych drogach do niego biegnących np. ul. Kosynierów, ul. 3 Maja, ul. Moniuszki i ul. Dworcowa.
10. Miasto Puszczykowo może nie zdążyć z budową do 2021, kiedy to będzie ostateczny termin oddania inwestycji. (termin ostateczny wydania środków europejskich)
Silne strony:
1. Puszczykowo zyska bezkolizyjny przejazd przez tory linii E59, tym samym mieszkańcy nie będą czekali na rogatkach na ul. Dworcowej.
2. Mieszańcy Niwki będą mogli wyjechać szybko na trasę DW430 lub odwieźć dzieci do szkół i przedszkoli
3. Mieszkańcy z terenów położonych na zachód od linii kolejowej będą mogli dojechać szybko do szpitala.
4. Miasto uzyskało 4 miliony dofinansowania
5. Zmniejszy się ruch na ul. Cyryla Ratajskiego, Wczasowej i wschodniej Dworcowej.
Według mojej opinii tunel pod torami powinien powstać, ale w ciągu drogi wojewódzkiej 431, która nazywana jest na odcinki Mosiny i Puszczykowa ulicą Piotra Mocka. Inwestycja powinna być finansowana z budżetu Województwa Wielkopolskiego i Powiatu Poznańskiego, gdyż te jednostki samorządu terytorialnego posiadają o wiele większe budżetu od Puszczykowa. A Szpital w Puszczykowie służy przecież wszystkim mieszkańcom Powiatu Poznańskiego i Województwa. Wielkopolskiego.
Jednakże, wszyscy mieszkańcy Puszczykowa mogą teraz wziąć udział przy współdecydowaniu o losach największej inwestycji w historii naszego miasta. Burmistrz Puszczykowa jasno wypowiedział się, że tylko decydująca większość np. 70 mieszkańców "za" będzie uznana za zielone światło do inwestycji. Jeśli zdania mieszkańców będą podzielone np. 50% na 50% inwestycji nie będzie.
Zachęcam was mieszkańców Puszczykowa do udziału w ankiecie organizowanej przez miasto Puszczykowo i wypowiedzeniu się czy jesteście za czy przeciw ten strategicznej inwestycji.
*Maciej Krzyżański radny Rady Miasta Puszczykowa
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz